opony letnie - co myślicie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • kleszek3
    odpowiedział(a)
    A tak ogólnie wg Waszego doświadczenia jakie polecacie opony w rozmiarze 195/65R15 ,w stosunku jakości do ceny?
    Mam totalny mętlik w głowie.
    Pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)
    Co do presto uhp2 kupiłem w tym roku komplet w rozmiarze 225/45R17 i jestem bardzo zadowolony. Zrobilem na nich może 5 Kkm w różnych warunkach i póki co jestem bardzo zadowolony i mogę je z czystym sumieniem polecić.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    I tu się linkownik-spamownik dostał.

    Zostaw komentarz:


  • orlean
    odpowiedział(a)
    A czytacie w ogóle te oznaczenia na boku opony? Pytam, bo oprócz nazwy producenta czy rozmiaru znajduje się na nich zwykle szereg róznego rodzaju innych przydatnych inforamcji takich jak chociażby indeks prędkości który mówi o tym, jaka może być maksymalna dopuszczalna prędkość osiągnięta na danym aucie.
    Nie bez znaczenia jest również indeks nośności czyli maksymalne obciążenie w przeliczeniu na oponę.
    Ostatnio edytowany przez spj; 5971.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
    Zatem bądź pionierem i kup cztery opony tego samego modelu z rożnymi indeksami. I będziesz mógł sam sobie odpowiedzieć. A doświadczenie z pierwszej ręki cenniejsze niż z kolejnej. :-)
    Z racji nadwyżki mocy właśnie zmieniam 2 na przedzie z indeksu 94Y na 97Y XL - szlag mnie trafia jak koła nie słuchają kierownika (Uniroyale RainSporty3 -tak miękkie faje ze muszę ciśnieniem ratować się co również wpływa na trwałość)
    Tyl zostaje w 94Y.

    Ostatnia szansa dla nich.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez kowalski91 Zobacz wpis
    Cześć,
    czeka mnie kupno nowych opon letnich, niestety te które kupiłem razem z samochodem nie nadają się do użytku. Aktualnie mam Dunlop Sport Maxx RT2 225/45 R18 92 Y i zastanawiam się czy kupić te same oponki lub zastanawiam się nad:
    - Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
    - Michelin PRIMACY 3
    - Nokian Powerproof
    Może ktoś miał okazję jeździć na tych oponach lub polecicie coś lepszego?
    W skrócie:
    RT2 dobra już parę lat ma, powinna być już RT3...
    F1A3 po co jak jest... lider F1A5 brać wyśmienita
    Powerprof nowa na testach świetna nic ino brac

    Zostaw komentarz:


  • kowalski91
    odpowiedział(a)
    Cześć,
    czeka mnie kupno nowych opon letnich, niestety te które kupiłem razem z samochodem nie nadają się do użytku. Aktualnie mam Dunlop Sport Maxx RT2 225/45 R18 92 Y i zastanawiam się czy kupić te same oponki lub zastanawiam się nad:
    - Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
    - Michelin PRIMACY 3
    - Nokian Powerproof
    Może ktoś miał okazję jeździć na tych oponach lub polecicie coś lepszego?

    Zostaw komentarz:


  • rodro
    odpowiedział(a)
    Mój błąd, pomyliłem nazwy opon.
    Ostatnio edytowany przez rodro; 13022.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rodro Zobacz wpis

    Czy na pewno w 2006 roku i te opony, które są aktualnie dostępne?
    http://wulkanista.pl/goodyear-effici...p-performance/
    Proszę 3 razy przeczytać całość i się zastanowić

    Zostaw komentarz:


  • rodro
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis

    Goodyear Exellence kupowałem w 2006 do O1, już wtedy była taka sobie a co dopiero jak mamy 2019, teraz stanowi to jak współczesny chińczyk i +5m do hamowania? Ale plastik to i dużo przebiegu zrobi.
    Czy na pewno w 2006 roku i te opony, które są aktualnie dostępne?
    Letnia seria EfficientGrip powstała w odpowiedzi na rosnące problemy klimatyczne. Inżynierzy Goodyear postawili sobie ambitny cel zmniejszenia zużycia paliwa i wydłużenia żywotności opon, bez strat na innych parametrach. Najpierw powstał bieżnik EfficientGrip, w którym po raz pierwszy pojawiły się nowatorskie rozwiązania mające redukować spalanie paliwa oraz wydzielanie CO2.

    Zostaw komentarz:


  • misieq00
    odpowiedział(a)
    Witam, mam pytanie czy ktos z Was posiada opony w rozmiarze 225/45/R17 zalozone na felge 7" ? Czy lepiej pozostac z konfiguracja 205/50/R17 .. dodam iz zastanawiam sie nad konfiguracja rozmiaru opony.

    Zostaw komentarz:


  • shok
    odpowiedział(a)
    Kto płaci ten wymaga. Takie są testy niestety. Po drugie test powinien być przeprowadzony gdy opona straci conajmniej 1mm. No i najważniejsze opony powinny być kupione na wolnym rynku a nie dostarczane przez producenta.

    Zostaw komentarz:


  • czernobyl
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Dave Zobacz wpis
    Imperial Ecosport2 jakieś opinie?
    krótkie doświadczenia, bo zrobiłem z nimi 3k na przedniej osi przed zimą (z takimi kupiłem auto), teraz trafiły na tył, rozmiar 235/45/17
    W zasadzie gdybym nie wiedział, że mam jakieś nołnejmy, to bym żył w przekonaniu (w sumie dalej żyję, tylko: WIEM, że to no-name), że tak mają spisywać się jakieś opony ze średniej półki. Na autobanie do vmax paska 7gen 1.6TDI jadą bez niespodzianek, skręcają, nie piszczą, zatrzymują auto. Po zimie trafiły na tył i - też bez żadnych wrażeń +/-, po prostu są
    ps. jak zobaczyłem test sprzed kilku stron, to się zdziwiłem - w moim prywatnym przeświadczeniu nie są aż tak słabe

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Są różne sytuacje w życiu, ja bym wybrał Firemax FM601. Sam kupiłem 1 sezonowe używane opony w cenie 1/4. Także im szybciej chińczyki jak linglong czy goodride zbliżają się do dobrych konstrukcji tym lepiej dla nas klientów.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Dokładnie jak pisze Kylo125. Co test to wychodzi inaczej. Jazda 99% miasto. Wiec nie widze sensu kupowac opon za 1500jak za polowe moge miec opony ktore wystarcza. Moze ktoś miał styczność z oponami Imperial

    Zostaw komentarz:


  • kylo125
    odpowiedział(a)
    Wg tamtego testu to powinienem sobie kupić goodride za 750 zł zamiast uniroyala za 1500 bo różnica była 0.1 metra. I może bym kupił tylko w innym teście te same goodride na mokrym hamowały prawie 67 metrów ze 100 i były najgorsze... No i któremu testowi wierzyć?

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Dave Zobacz wpis
    Imperial Ecosport2 jakieś opinie?
    A co tu opiniować, parę stron wcześniej jest droga hamowania, od opon średnich o 5 a od najlepszych o 10m dłuższa droga hamowania i to już przy 80kmh

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Imperial Ecosport2 jakieś opinie?

    Zostaw komentarz:


  • kylo125
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez bodd Zobacz wpis

    Szybko znikają .Goodyear excellence mają 5,5 mm po około 80 tyś km. Jeżdżę raczej spokojnie bez szaleństw .
    U mnie dunlopy bluresponse mają mniej więcej tyle po niecałych 40 tysiącach. Mają treadwear 340.
    Na rainexpertach 2 zrobiłem trochę ponad 60 tysięcy i zeszły do około 3mm. ( treadwear 280 ).
    Ciekawe ile maja te goodyeary że tyle wytrzymują.

    Zostaw komentarz:


  • bodd
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis

    Goodyear Exellence kupowałem w 2006 do O1, już wtedy była taka sobie a co dopiero jak mamy 2019, teraz stanowi to jak współczesny chińczyk i +5m do hamowania? Ale plastik to i dużo przebiegu zrobi.
    Prawda ta opona od początku była twarda ,ale nie miałem żadnych dziwnych sytuacji z nimi związanych . Teraz są już po prostu za stare . Ostatnio wymieniałem opony w drugim aucie i zapytałem wulkanizatora czy polecałby jakieś powiedział ,że falken ziex bardzo dobrze się sprawdzają i on sam je ma swoim prywatnym aucie

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez bodd Zobacz wpis

    Szybko znikają .Goodyear excellence mają 5,5 mm po około 80 tyś km. Jeżdżę raczej spokojnie bez szaleństw .
    Goodyear Exellence kupowałem w 2006 do O1, już wtedy była taka sobie a co dopiero jak mamy 2019, teraz stanowi to jak współczesny chińczyk i +5m do hamowania? Ale plastik to i dużo przebiegu zrobi.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
    No to zaskakujące odkrycie, bo wiadomo od zawsze, że zimowe znacznie gorzej odprowadzają wodę niż letnie.

    Zimowe są do błota i śniegu, jak sugeruje oznaczenie M+S (mud and snow). A reszta to kampanie społeczne.
    Nie tak zaskakujące bo CSC3, CSC5, SportMax RT1 nie trzymały/trzymają na mokro przy 0C

    Zostaw komentarz:


  • bodd
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    Uniroyal Rainexpert nie istnieje od wiel lat. Kupiłem Uniroyal Rainexpert3 na 2015 jak to była nowość, pierwsze co zauważyłem to że w marcu przy 0C o wiele lepiej trzymają na mokro niż zimowe. Po 15-20 tyś przebiegu mają 6mm. Wiadomo że jak się przesadzi na suchym to nie jest ciekawo, ale na mokrym nie ma ch.ja w wsi.
    Szybko znikają .Goodyear excellence mają 5,5 mm po około 80 tyś km. Jeżdżę raczej spokojnie bez szaleństw .

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    Kupiłem Uniroyal Rainexpert3 na 2015 jak to była nowość, pierwsze co zauważyłem to że w marcu przy 0C o wiele lepiej trzymają na mokro niż zimowe.
    No to zaskakujące odkrycie, bo wiadomo od zawsze, że zimowe znacznie gorzej odprowadzają wodę niż letnie.

    Zimowe są do błota i śniegu, jak sugeruje oznaczenie M+S (mud and snow). A reszta to kampanie społeczne.

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Reinexpert 3 właśnie mam w Golfie 4.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...